- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 31 maja 2023, 09:55
-
Odsłony: 671
Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy Sawin za 2022 rok
Na podstawie art. 28 aa. ust. 1, 4, 6 ,7 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40) mieszkańcy gminy Sawin mogą zabrać głos w debacie nad raportem w liczbie maksymalnie 15 osób.
• Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Gminy Raport o stanie gminy.
• Rada rozpatruje Raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi (tzw. sesja absolutoryjna). Nad przedstawionym Raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. Sesja, na której odbędzie się debata nad Raportem zaplanowana jest na 7 czerwca 2023 r.
• W debacie nad Raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącej Rady Gminy Sawin pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób (w gminie do 20.000 mieszkańców).
Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja tj. do 6 czerwca 2023 r., podczas której ma odbyć się debata nad raportem o stanie gminy.
Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Gminy Sawin (pok. 207) w godzinach pracy Urzędu Gminy. Zgłoszenia można nadać pocztą na adres Urzędu Gminy Sawin lub osobiście dostarczyć do Urzędu.
W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia.
Zgłoszenia mieszkańców dokonane po 6 czerwca 2023 r. nie będą rozpatrywane.
Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
Raport o stanie gminy